Tuesday, November 10, 2009

semalam dan dua manusia

kadang2, apa yang kita nak itulah yang paling payah kita nak dpt.

susah hndak cari org yang phm diri kita.
sebab kalau kita sendiri tak mampu nak terangkan pada diri sendiri,
pada org lain, apalagi?
baik duduk rumah diam2.

tp bila org yang paling kita syg,
kita cinta,
kita sanggup mati demi dia,
kita sanggup korban demi dia,
langsung tak berusaha nak faham kita,
itu lagi seksa dari 1000 org asing yang mengabaikan kita.

aku harapkan peneman hidupku adalah org yang pertama sekali akan berada di sisi ku pabila aku tidak keruan.
-yang pertama sekali memuji diriku ketika aku cuba pkai dress kdg2,
-yang pertama sekali memberi komen kepadaku apabila timbul gmba bru ku di myspes,
-yang pertama sekali menyuap makanan ke mulut ku ketika ku lapar,
-yang pertama sekali meng-offer-kan diri utk temani aku waktu aku dilanda kebosanan,
-yang pertama sekali usaha utk call,msg aku wlaupun aku tau kau mmg pokai gila babi,
macam2 lg la. kalau disebut pun tiada gunanya.
itu hanya impian yang kosong.
kosong semata-mata.

mungkin bg dia aku masih tidak matang. masih berkira-kira hendak menjalani kehidupan dunia. masih mengharapkan pujuk rayu dia kalau air mata lebat di pipi.
memang.
aku memang begitu.
let me introduce u to the real nur syamimi nabila anak hishamuddin.

dan ini, diri aku ;
aku mmg pencinta yang setia. dan juga pendendam yang paling bahaya. kamu semua jgn ingat senyum itu bermakna aku biarkan saja. aku bkn bodoh. aku hanya pendam rasa. tiada guna hndak berdebat utk sesuatu yang aku tau aku tidak akan menang. dunia aku hnya didomininasikan oleh kamu. dimanipulasikan bulat2 oleh kamu. aku hnya penurut saja. kata2 aku tiada kesannya lg dlm otak kamu kan?

aku larang,
aku tak suka kamu buat benda tu,
sejujurnya aku benci,
tp kamu apa peduli,
ok,
ak pendam lagi.

sepanjang aku berada di sisi kamu rasanya sudah beberapa kali aku sebutkan bahawa aku tidak suka begitu. aku benci kamu sembang sex dgn mana2 perempuan. ak benci perhatian yang kamu berikan pd mana2 perempuan. aku bencikan 'concern' kamu pd mana2 perempuan. aku bencikan suara lembut kamu pd mana2 perempuan.

kenapa?
sbb aku jrg2 sekali dpt semua itu.


-kamu sembang psal intimate stuff dgn prmpuan lain sedangkan aku ada beberapa meter saja jauh dari kamu,apa aku rasa?
-kamu sibuk bertanya khabar perempuan lain sedangkan aku sudah lama tidak nmpk nasi,apa aku rasa?
-kamu sibuk memberi nasihat itu ini,bg perhatian bkn main,comment myspes suma dibalas tp aku sendri tidak keruan,comment pun kalau rajin bru dibalas,apa aku rasa?
-pada aku kamu katakan kamu sibuk tp kamu sendiri merayu perempuan lain utk melayan diri kamu,apa aku rasa?
-kamu berbicara dgn perempuan lain lembut sahaja tp bila aku call,kamu ckp acuh tak acuh,diam saja dan adakalanya meninggi suara,apa aku rasa?
-kalau perempuan lain hilang kamu usaha mencari, kalau aku tidak tayang muka dlm masa seminggu ada kamu cari? apa aku rasa?


aku tamak mungkin. mau dilayan bak puteri. tp setidak2nya aku masih mampu diam dan memendam rasa drpd maki hamun di telinganya. dan setidak2nya aku masih memerlukan dia.


aku juga bersalah,aku akui. kamu ada dunia kamu sendiri. dunia yang tidak memerlukan aku. dunia tnpa aku sepenuhnya. ya,kalau tgk 'benda' sama saja tiap2 hari lama2 boleh jemu juga. kamu hebat,kamu boleh lyn org lain.
tp aku bkn begitu. dunia kecilku hnya ada kamu dan famili ku. dan juga kwn2 rapatku. ak tidak byk bermain di sini. aku byk tercampak de lembah realiti. perit,tp ini yang pasti.
aku byk berbicara mengikut kata hati. tak semua merayap diproses ke otak dulu. mungkin juga aku lebih suka bermain dgn api. sbb aku lebih rela terbakar drpd membiarkan hati aku berdarah kembali.


buat kamu;
mungkin ada kenyataan di atas tidak sama dgn pegangan kamu. tidak mengapa. perbezaan juga yang merapatkan kita. dan juga yang akan merengangkan kita. aku masih berdiri di situ,menunggu kamu utk memegang erat tanganku,wlaupun aku tidak tau,sama ada paksa atau rela. tp aku kuat mengatakan bhwa itu bkn dusta.


AKU MMG TIDAK LAYAK UNTUK KAMU.
kerana aku masih lg hingusan.
dan juga tidak sempurna.





1 comment:

cosmic polka said...

omg...
hm...
npe la 'dia' xmcm ko mimi...
neway,i always behind u,ma sis...