Friday, October 8, 2010

fresh-it

saya tidak ada syahwat utk berpuitis bagai hari ini.
saya sgt pening.
dan sedikit rasa sebu di perut.
blup blup.

kawan saya ramai yg datang bulan gamaknya.
emo lebih.
eceh,saya pun.
tp saya tak memaki di tempat awam.
saya baik.
WTF!

ok,back to business.

freshie.
ahhh i just love them.
sgt innocent.
sgt sopan santun.
sgt menjaga tatasusila.
sgt.. ermm whattheysay..putih.
suci murni fullstop.

dammit.
i just love to hate them!
bukan semualah ya. ada yg ok. tp ramai yg sgt sgt mcm arghhh taknak mencarut.

ramai yg mau jadi HOT STUFFFFFFF.
what??
sayang,we're living in hutan mantin,siapa yg nak tgk kau ber-hot hot bagai ni? lembu?
dan bila kau dah rasa kau sgt sgt hot tu,kau jd sombong lah? jalan tak kenal org bagai?
seriously lah babe,
kalau kita jalan depan lembu pun,lembu tu tgk kita balik tau.

culture shock is the main thing.
ya ya ya,
kau tak pernah kenal dunia luar so kau rasa dah masuk kolej and duduk sorang sorang ni sgt best lah.
semua sgt cantik,semua sgt hensem.
so kau pun nak nmpak classy,trendy,hot hot hottie,
but its sooooo fake lah!
jadilah diri sendiri dude.
kalau kau tak mampu dan tak diizinkan buat,
jangan buat.
hidup ni bukan ada kau kau dan kau aje.
ingt family dude.
ingat.

kalau mau masuk dunia gelap,
meh sini meh.
i'll lead all of u to it.
but before that,make sure kau dah ready utk melakukan kerja kerja haram.
drug,alcohol,gangsterism,underground scene *jika perlu*,etc.
ohh babe.
get laid,piercing,colouring your hair,change your outfit,change your attitude,blablabla takkan buat kau jadi jahat.
seriously.
jahat juga takkan buat kau jd hot.
ia buat kau jd jahanam mcm aku.

my advice is,
berubah tu boleh. tp berdasarkan niat lah.
kalau kau berubah sbb style kau yg dulu ada ok sikit je dari pah bedah,mmg kau patut berubah lah.
tp kalau kau berubah sbb kau nak org pandang kau sbgai the most hot hot hottie guy/girl in this fucking college,kau mmg bodoh.
lg bodoh kalau itu bukan diri kau.
eh,
sumpah bodoh lah.

aku dah sakit mata tgk freshie yg mulanya bertudung and 2 weeks after that,dah ber-skirt pendek terkepit kepit dgn nigga.
kalau aku taktau takpe. kau selamat.
tp kalau aku tau,jahanam la hidup kau.
mmg aku pangkah besar besar dahi kau.

kalau nak ber-style pun boleh.
aku sendiri suka eksperimen fashion.
and aku mmg suka fashion.
tp kalau nak over over tu,ingatlah skit.
kau tu kt mantin,
bukan lim kok wing.

as for me,
aku tak kisah freshie nak lihat aku sebagai akak senior yg garang,tak byk ckp,kuat emo,jahat and selekeh sbb tu dah mmg diri aku.
aku dah sedikit berubah,tp as far as i know,aku tetap aku.
the same nur syamimi nabila.
eceh.

No comments: