Saturday, May 15, 2010

taik lembu

1malaysia. 

.......

saya benci.
sgt sgt benci.
arghhhh. 

bg saya,itu hnyalah satu slogan yg maha gampang.
maka si empunya kepala otak yg cipta slogan tu pun gampang.
yg banggakan slogan tu lg gampang!

itu semua bullshit la kawan.
kementerian pun sesama mereka selalu main acah cakar cakar.
itu baru melayu saing melayu.
yang si hitam dan putih pula?
teruk teruk.

kalau india,kita panggil keling.
kalau cina,kita panggil berak tak cebuk.
kalau melayu,kita pnggil pekeda satu kampung.
oh-so-1malaysia.
bodoh la!
saya benci la awak!

saya pernah terjabak sekejap dlm satu 'organisasi'.
kononnya mau naikkan sesama melayu.
saya taknak turut serta.
cuma terpaksa.
aishh.
saya mula tidak sedap hati.
perlu ke naikkan melayu smpai tindas kaum lain.
ckp india,cina babi la.
kalau mau buat event kena melayu sahaja.
kaum lain HARAM.
arghhh.
kepala otak kau dgn MELAYU TOLONG MELAYU!.
masa aku accident dulu,bangla dgn india yg susah payah tolak motor,angkat aku bagai.
melayu?
duduk tepi tgk saja.
fak la.
sejak tu saya makin fak dgn frasa bodoh tu.

lg 1,dah terlajak sebut pasal pekeda td.
haha.
ni lg satu benda bangang aku pernah dgr.
mereka kononnya mau perjuangkan melayu *fak la*.
kalau mau memegang nama pekeda tu,semoleknya agamanya teguh,tidak sentuh arak,tidak pernah zina, etc.
itu dulu la.
sekarang?
yang paling ganster tu la pekeda.
dan akhirnya menjadi geng mafia-seberapa-tak-jadi.
seorang gaduh,satu kampung turun.
pdhal takde kena mengena.
saja mau tunjuk kroni.
lawak la awak!

saya rasa kelakar sbb mereka ni bangga bukan main.
suka ckp besar.
kononnya bekap besar.
pdhal mkn,minum,pakaian bagai mintak mak jugak.
haha.
kawan saya sendiri ada seorang.
taksub bukan main.
konon byk cable.
kalau berlawan selalunya dia tidak kasi can,hantam itu budak.
pergi sana sini senang.
susah senang ada yg hulur tgn tlg.
last last?
alahai.
pergi bb sesat call 'adik beradik' hampeh sekor pun tak angkat.
duduk rumah seminggu tak mkn takde sesiapa suap nasi juga.
bergaduh dgn member lari juga.
masuk clubbing kena byr riban riban juga.

itu pun mau bangga ke?
pdhal umur 20++
kalau hingus leleh lg paham la juga.

kesimpulannya.
perjuangan untuk menaikkan melayu itu bullshit.
semua yg kerajaan uar-uarkan itu bullshit.
jgn la bodoh bodoh percaya.
saya tidak sedar diuntung mungkin.
tp ini otak saya,tulisan saya,blog saya.
suka hati saya la.
saya ada hak bersuara.
haha.

dan oh ya.
1malaysia masih lg gampang.

No comments: