Wednesday, December 9, 2009

aku kaya. kau apa ada?

kenapa manusia berbeza?
kenapa manusia bebal menetapkan kasta?
jawapan aku senang.
sebab mereka mau jd juara semua benda.
bodoh.
benci aku manusia seperti kera ini.
katik.

aku bangga jd miskin.
setidak tidaknya aku tidak miskin pengalaman.
tidak juga miskin mentaliti dan pemikiran.
apa guna kaya kalau otak begok?

aku tau aku buruk. aku selekeh. aku penuh debu.
aku tak reti makan di tempat eksklusif. jgn terkejut seumur hidup aku lidah aku tidak kenal rasa kenny roger atau nando.
baju aku tak lip lap. cukup utk tutup aurat saja. itu pun paling suka beli di bundle,fos atau kedai tepi jln. paling mahal harga tak sampai seratus,paling murah rm5.
aku tak byk heels. aku benci heels. kaki aku terkengkang pkai heels. selipar juga di hati,ngerti?
aku tak pernah berlibur keliling malaysia. tp aku gembira pnjat pokok dan masuk suak di kampung.
mak aku bkn org ternama. dia tetap berusaha. aku terpaksa phm derita ibu tunggal mcm mak. aku tak berani minta bukan bukan. cukup la sebulan rm200. takpe mak. saya sudah ckup bersyukur dari mkan ikan masin tiap tiap hari dulu.

aku akui,aku terasa rendah dibandingkan dengan mereka.
terasa hina diri ini.
terasa jelik diri ini.
syukur masih ada yg mengerti.
dan tidak serik memahami.

aku harap mereka tidak malu berkongsi persahabatan dengan ku.
tidap jijik memegang tgn ku.
tidak pekakkan tlinga mendengar suara ku.
tidak menjeling melihat kelibat ku.

No comments: